Met wat voor situaties kloppen mensen bij ons aan? Sinds kort vind u elke twee weken een voorbeeld hiervan in het Almelo’s Weekblad. Soms gebruiken onze vrijwilligers hun eigen naam boven de verhalen, een enkele keer ziet u een verzonnen naam om de privacy toch te bewaren.
Maar, deze verhalen zijn allemaal waargebeurd en echt, dit soort vragen krijgen we elke week. Dankzij onze eigen ervaringen helpen we mensen weer op weg. Ook u. Bel 0546 45 69 09 om een afspraak te maken of ga naar de contactpagina. Hieronder leest u deze columns nog eens terug:
- “Eindelijk uit de bijstand”
Jos is 66 en gaat binnenkort met pensioen. Hij kreeg een brief van de SVB, en wij hielpen hem aan zijn vergeten pensioen - “Alles wordt duurder”
Tess woont net een half jaar op zichzelf, en mag eindelijk naar een sollicitatiegesprek. Maar zal ze aangenomen worden wanneer ze in haar joggingbroek verschijnt? - “560 euro in een kwartier”
Angela heeft geen computer, maar gelukkig wel een telefoon met appjes. Daardoor kunnen wij haar helpen met de aanvraag van kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen - “Iedere week geld overhouden”
Max komt eigenlijk net rond, maar met een reparatie aan zijn scooter én een tandartsrekening redt hij het niet tot aan zijn vakantiegeld… - “Met een driewieler naar je werk?”
Mirjam heeft last van oorsuizen en een evenwichtsstoornis. Hierdoor weet ze niet hoe ze op haar werk moet komen - “Met praten kom je verder”
Herman laat zijn belastingaangifte over aan zijn nichtje, die plaatste een vinkje op de DigiD-pagina, met alle gevolgen van dien - “Uw zorgverzekering: waarom zou u overstappen?”
Over het overstappen naar een andere zorgverzekering en waarom dit soms niet verstandig is - “Huurverhoging wordt huurtoeslag”
Bea en Herman kwamen jarenlang niet in aanmerking voor huursubsidie, maar nu zijn de regels veranderd