
Met wat voor situaties kloppen mensen bij ons aan? Sinds kort vind u elke twee weken een voorbeeld hiervan in het Almelo’s Weekblad. Onze Pr-medewerker Sandra schrijft de verhalen van en over onze vrijwillige cliëntondersteuners. De namen van onze klanten zijn vaak verzonnen om de privacy toch te bewaren.
Maar, deze verhalen zijn allemaal waargebeurd en echt, dit soort vragen krijgen we elke week. Dankzij onze eigen ervaringen helpen we mensen weer op weg. Ook u. Loop binnen op één van onze gratis inloopspreekuren: ieder maandag, dinsdag en vrijdag tussen 9:30 en 11:30 uur aan de Boddenstraat 3.
Hieronder leest u de laatste columns nog eens terug:
- Joke snapt er niks van…
Een onbegrijpelijke brief van de gemeentelijke belastingdienst zorgt ervoor dat Joke bij ons langskomt. Ook wij moeten even navragen wat er bedoelt wordt, maar uiteindelijk…. - Vader valt zo vaak… Wat kan ik doen?
Als je vader op zondagmorgen bij de koffie vertelt dat hij gevallen is, schrik je best wel. Wat moet je met oudere ouders? Wij hielpen Joke met tips en een doorverwijzing… - Mensen komen terug, wat is er aan de hand?
Wij helpen veel mensen met de aanvraag voor kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen en de waterschapslasten, maar soms wordt er om meer informatie gevraagd. Wat we dan voor u doen? Lees het hier… - Aandacht voor uw zorgverzekering
Loont het om te vergelijken? En waar moet ik dan op letten? Tot 1 januari 2025 kunt u nog overstappen, lees hoe wij u kunnen helpen… - Snel geld verdienen
Anne weet niet hoe ze de rekeningen van de GBT en de GBLT moet betalen van haar uitkering. Misschien hoeft ze ze helemaal niet te betalen…. - Leuker kunnen we het wél maken
De brieven van de belastingdienst zijn weer verstuurd. Lees in deze column wat we wél en wat we niet doen…